Kampania„Jedyny taki test” (#jedynytakitest)
Zasięg: ogólnopolski
Hasło: „Jedyny taki test” (#jedynytakitest)
Termin: od 16 listopada 2022 r. do 2 grudnia 2022 r., ze szczególnym uwzględnieniem Europejskiego Tygodnia Testowania w kierunku HIV (ETT): 21–28 listopada 2022 r. oraz Światowego Dnia AIDS: 1 grudnia 2022 r.
Grupa docelowa: młodzi dorośli w wieku 18-34 lata.
Cele:
- popularyzacja wczesnej diagnostyki w kierunku HIV: wykonanie testu jest jedyną metodą rozpoznania zakażenia. Zakażenie HIV wykryte na wczesnym etapie, daje możliwość skutecznego leczenia. Podstawą jest jednak profilaktyka i wykonywanie badań diagnostycznych, tak jak w przypadku innych chorób, np. nowotworów piersi, raka płuc czy marskości wątroby.
- zwiększenie świadomości, że test na HIV – bezpłatnie, bez skierowania i anonimowo – można wykonać w jednym z punktów konsultacyjno-diagnostycznych (PKD): https://aids.gov.pl/pkd/. W każdym województwie znajduje się przynajmniej jeden taki punkt. Nie trzeba być ani na czczo, ani specjalnie się przygotowywać. W większości tych punktów możliwe jest również wykonanie testów w kierunku HCV i kiły.
- obalenie przekonania, które pokutuje w społeczeństwie, że zakażają się INNI, a mnie problem HIV/AIDS NIE DOTYCZY. Ryzyko zakażenia HIV wiąże się z określonymi zachowaniami, a nie przynależnością do danej grupy.
- rozpropagowanie informacji o:
- stronie kampanii: jedynytakitest.aids.gov.pl
- Poradni Internetowej HIV/AIDS: https://aids.gov.pl/pi
- bezpłatnym Telefonie Zaufania HIV/AIDS: 800 888 448
Działania:
- przygotowanie strony internetowej kampanii: http://jedynytakitest.aids.gov.pl/
- opracowanie krótkiego filmu typu explainer video, wyjaśniającego dlaczego warto zrobić test w kierunku HIV, czy trzeba się do niego przygotować, gdzie się zgłosić w celu jego wykonania i w jaki sposób taki test jest przeprowadzany;
- zintegrowane działania informacyjno-edukacyjne w internecie::
- z wykorzystaniem narzędzi Google (wyszukiwarka, Google Display Network)
- za pośrednictwem platformy Programmatic (kampanie Display)
- w serwisach: YouTube oraz TikTok
- w mediach społecznościowych: Facebook i Instagram
- przy współpracy z ambasadorami kampanii: influencerzy, blogerzy;
- działania public relations:
- informacja prasowa
- sonda uliczna dotycząca wiedzy i przekonań Polaków na temat HIV/AIDS;
- ekspozycja plakatów kampanijnych, na nośnikach typu citylight, zlokalizowanych głównie na przystankach komunikacji publicznej, w 11 różnych województwach, łącznie na 510 nośnikach.
Pliki do pobrania: