Kampania„Jedyny taki test” (#jedynytakitest)

https://jedynytakitest.aids.gov.pl/wp-content/uploads/2022/10/Frame-13-kopia.png

Zasięg: ogólnopolski

Hasło: „Jedyny taki test” (#jedynytakitest)

Termin: od 16 listopada 2022 r. do 2 grudnia 2022 r.,  ze szczególnym uwzględnieniem Europejskiego Tygodnia Testowania w kierunku HIV (ETT): 21–28 listopada 2022 r. oraz Światowego Dnia AIDS: 1 grudnia 2022 r.

Grupa docelowa: młodzi dorośli w wieku 18-34 lata.

Cele:

  • popularyzacja wczesnej diagnostyki w kierunku HIV: wykonanie testu jest jedyną metodą rozpoznania zakażenia. Zakażenie HIV wykryte na wczesnym etapie, daje możliwość skutecznego leczenia. Podstawą jest jednak profilaktyka i wykonywanie badań diagnostycznych, tak jak w przypadku innych chorób, np. nowotworów piersi, raka płuc czy marskości wątroby.
  • zwiększenie świadomości, że test na HIV – bezpłatnie, bez skierowania i anonimowo – można wykonać w jednym z punktów konsultacyjno-diagnostycznych (PKD): https://aids.gov.pl/pkd/.  W każdym województwie znajduje się przynajmniej jeden taki punkt.  Nie trzeba być ani na czczo, ani specjalnie się przygotowywać. W większości tych punktów możliwe jest również wykonanie testów w kierunku HCV i kiły.
  • obalenie przekonania, które pokutuje w społeczeństwie, że zakażają się INNI, a mnie problem HIV/AIDS NIE DOTYCZY. Ryzyko zakażenia HIV wiąże się z określonymi zachowaniami, a nie przynależnością do danej grupy.
  • rozpropagowanie informacji o:
  • stronie kampanii: jedynytakitest.aids.gov.pl
  • Poradni Internetowej HIV/AIDS: https://aids.gov.pl/pi
  • bezpłatnym Telefonie Zaufania HIV/AIDS: 800 888 448

Działania:

  • przygotowanie strony internetowej kampanii: http://jedynytakitest.aids.gov.pl/
  • opracowanie krótkiego filmu typu explainer video, wyjaśniającego dlaczego warto zrobić test w kierunku HIV, czy trzeba się do niego przygotować, gdzie się zgłosić w celu jego wykonania i w jaki sposób taki test jest przeprowadzany;
  • zintegrowane działania informacyjno-edukacyjne w internecie::
    • z wykorzystaniem narzędzi Google (wyszukiwarka, Google Display Network)
    • za pośrednictwem platformy Programmatic (kampanie Display)
    • w serwisach: YouTube oraz TikTok
    • w mediach społecznościowych: Facebook i Instagram
    • przy współpracy z ambasadorami kampanii: influencerzy, blogerzy;
  • działania public relations:
    • informacja prasowa
    • sonda uliczna dotycząca wiedzy i przekonań Polaków na temat HIV/AIDS;
  • ekspozycja plakatów kampanijnych, na nośnikach typu citylight, zlokalizowanych głównie na przystankach komunikacji publicznej, w 11 różnych województwach, łącznie na 510 nośnikach.

Pliki do pobrania: